Fibromiyalji Nedir? Belirtileri ve Çözümleri Nelerdir?

20 Kasım 2019

Bir fibromiyalji hastası, ağrılarının hiçbir zaman geçmediğini, kendini sürekli yorgun ve halsiz hissettiğini, boynunda, sırtında belinde veya bacaklarında noktasal ağrılar oluştuğunu ve sürekli bu kasılmalar ve ağrılardan dolayı stresinin sürekli arttığını ve yaşam kalitesinin düştüğünü söyler.

Aynı zamanda fibromiyalji olan kişiler çok titizdir, duygu durumları aniden değişir, mükemmeliyetçidir, kendilerinden beklentileri  ve sorumlulukları çok yüksektir. Stresli zamanlarında ağrılarının artma ihtimali çok daha yüksek olmaktadır.

Fibromiyalji Nedir?

Fibromiyalji sendromu, kaslarda ve kemiklerde görülen yaygın ağrı , halsizlik , sabah tutukluluğu ile kendini belli eden ve vücuttaki belirli noktalarda kronik ağrıya sebebiyet veren yumuşak doku romatizmasıdır.

fibromiyalji

Fibromiyalji Belirtileri

En önemli belirtisi, vücudun belli yerlerinde görülen kronik ağrı ve hassasiyettir. Diğer belirtileri de aşağıda sıralanmıştır:

1. Kronik yorgunluk sendromu.
  2. Sabah tutukluluğu ve dinlenemeden uyanma.
  3. Ense kökündeki kasılmalardan dolayı baş ağrısı ve kulaklarda çınlama.
  4. Gün boyunca yorgunluk hissi ve depresyon hali.
  5. Hafıza problemleri ve odaklanmada zorluklar.
  6. Alt karın bölgesinde ağrı ve sindirim bozuklukları.

Fibromiyalji Nedenleri

Fibromiyaljinin nedeni çok iyi bilinmese de genetik faktörler ve çevresel faktörler (çocukluk çağlarında yetiştirilme şekli ve yaşayış biçimi), fibromiyaljinin oluşmasında oldukça etkilidir. Fibromiyalji hastalarında duruş (postür) bozukluluğu ve kaslarla ilgili problemler görülmekte ve bu durum, kasların kasılmasına ve kronik ağrıların oluşmasına sebebiyet vermektedir. Aynı zamanda aşırı stres de fibromiyaljinin nedenleri arasında gösterilebilir.

Fibromiyalji nasıl çözülür?

Sağlıklı omurga, kas ve eklem yapısına sahip olabilmek için uzman fizyoterapistler tarafından uygulanan ve önerilen teknik ve egzersizler  bu konuda etkilidir. Stresten arındırılmış düzenli bir yaşam, düzenli egzersizler, dengeli ve sağlıklı beslenme, düzenli ve yeterli uyku çözümün en önemli anahtarlarıdır.

Fibromiyalji Değerlendirme

Fibromiyalji için bir çok neden olsa da biz en baştan incelemeye başlıyoruz. Öncelikle sağlıklı bir postür olması gerekiyor. Eğer sizde Kayseri’de fibromiyalji hastası iseniz bize ulaşın. Size iyi gelecek 🙂