Boyun Fıtığı Nedir? Belirtileri Nelerdir?

10 Kasım 2019

Boyun Fıtığı Nedir?

Boyun Fıtığı; bir takım mekanik problemler ve duruş (postür) bozukluluğu ( boyun düzleşmesi vb.) sebebiyle ense kökünden omuz başlarına ve sırt bölgesine giden kasların devamlı kasılmasından dolayı boyun omurlarına hareket imkanı sağlayan disklerin bir veya birkaçının  dejenere (bozulma) olarak dışarı doğru taşmasıdır. Boyun fıtığı, disklerin sinire bası yapması sonucu etkilediği bölgelerde ağrı ile birlikte uyuşma, karıncalanma veya  kuvvetsizlik gibi etkilerin oluşmasına sebep olur.

boyun fıtığı

Boyun Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

• En ufak cereyanda veya klimada kalma sonucu herkesten farklı olarak boyun kaslarının kasılıp kilitlenerek  etkilenen bölgelere  ağrı veya uyuşmalar yapması.
  • Kasılmalar ense kökünde ise ensede ağrı, kulakta çınlama, baş dönmesi veya konsantrasyon bozukluluğu gibi etkilerin olması
  • Fıtığın sinire basısı, etkilediği bölgelere göre omuzlarda, kollarda ve ellerde ağrı, uyuşma veya kas gücü azalması gibi belirtiler gösterir.
  • Boyun hareketlerinde kısıtlılık ve sırta vuran ağrılar.

Boyun Fıtığı Nedenleri

Boyun fıtığının en önemli nedeni postür (duruş) bozukluğu sebebiyle boyun ve sırt bölgesinin devamlı kasılı olması, en ufak yapılan şeyler (ani yapılan hareketler, cereyanda veya klimada kalma, aynı pozisyonda sürekli oturmak, stres vb.) kasılmayı ilaveten daha da arttırarak boynun kilitlenmesine, disklerin dejenere (bozulma) olarak fıtığın oluşmasına sebep olur.

Boyun fıtığı belirtilerini yaşayan kişilerin bu durumu sürekli geçiştirmesi, fıtığın büyümesine , yaşam kalitesinin düşmesine ve ağrıların her sene daha da artarak devam etmesine sebebiyet vermektedir.

Boyun Fıtığından Korunma Yolları

• Uzun süre aynı pozisyonda (masa başında, bilgisayar veya telefon vb.) durmaktan kaçınmak,
  • Boynun yatış pozisyonuna göre anatomik yapısına uygun sağlıklı yastık seçimi,
  • Ters ve ani hareketlerden kaçınmak,
  • Duruş bozukluğunun sebeplerini bilmek ve ona göre nasıl hareket etmesi gerektiğini bilerek uygulamak
  • Boynumuzda ağrı oluşmasına sebep olan şeyleri bilmek ve bunlardan kaçınmak.

Eğer sizde Kayseri’de boyun fıtığı problemi yaşıyorsanız bize ulaşın.