Boyun Düzleşmesi (SERVİKAL LORDOZ)

4 Aralık 2019

Boyun düzleşmesi  hastaları, ense kökünden omuz başlarına ve sırt bölgesine giden kasların sürekli kasılmasından kaynaklı; başlarının sürekli ağrıdığını, kulakta çınlama veya gözde puslanma gibi rahatsızlıkları ara sıra hissettiklerini, omuz başlarında ve sırt bölgesinde noktasal ağrılar hissettiklerini ve yaşam kalitelerinin düştüğünü sürekli  söylerler.

Boyun düzleşmesi olan hastalar, sürekli boyun bölgesinin kasılmasından kaynaklı; zamanla boyun omurları arasındaki disklerin dejenere (bozulma) olarak fıtıklaşması, boynun hareket açıklılığının azalması  ve diskin sinire basısından kaynaklı omuzlarda, kollarda veya ellerde  ağrı, uyuşma veya kuvvetsizlik gibi durumları yaşarlar.

boyun düzleşmesi

Boyun düzleşmesi rahatsızlığı son zamanlarda neden bu kadar çoğalmıştır?

Yaşam şartlarının değişmesinden kaynaklı, günümüzde masa başı çalışma oranının artması, yorgunluğun ve  stresin artması, teknolojinin gelişmesiyle birlikte akıllı telefon ve tablet kullanımının artması boyun düzleşmesinin başlıca sebepleridir. Özellikle de gençlerimizde  teknolojinin kullanımının artması ile birlikte yoğun artış yaşanmıştır.

Boyun düzleşmesi, baş ağrısına veya kulakta çınlamaya sebebiyet verir mi?

Boyun düzleşmesi, ense kökünün kasılmasına sebebiyet vererek etkilediği bölgeye göre baş ağrısı, kulakta çınlama veya gözde puslanma yapabilir.

Boyun düzleşmesi olan hastalar neden en ufak cereyan ve klimadan çok etkilenir?

Boyun düzleşmesi olan hastalar, boynun olması gerekenden daha fazla öne doğru olmasından kaynaklı boynun arka ve sırt kaslarına fazla yük binmesine sebebiyet vererek bu kasların belli miktarlarda her zaman kasılı olmasına sebep olur. En ufak cereyan ve klimada kasılı olan bu kasların  daha fazla kasılmasına sebebiyet vererek kilitlenmesine  sebep olur.

Boyun Düzleşmesi için Kayseri’de Çözüm

Biz Fizyo Kayseri olarak, Kayseri ve bölgesinde yaşayan ve boyun düzleşmesi şikayeti olan hastalara; Manuel Terapi ve GTOS terapi uyguluyoruz. Dilerseniz bize iletişim bölümünden ulaşabilir ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.