Bel Fıtığı Nedir? Belirtileri ve Korunma Yolları

22 Ekim 2019

Merhaba,
Çağımızın hastalığı olan bel fıtığı bir çoğumuzun baş belası olmuş durumda. Aslında bir kaç asır geriye baktığınızda bir çok insanda olmayan bir hastalıktı. Fakat özellikle bu asırda neredeyse 10 kişiden 3’ü bel fıtığı.

Peki ne değişti? Bel fıtığı için pek bir şey değişmedi ama insanlarımız ne yazık ki değişti. Artık bir çoğumuz hareket etmiyoruz, belki de hiç. Önceden insanlar bir çok yere yürüyerek giderken biz artık her yere arabayla gidiyoruz. Yaşam şartlarının değişmesi ile birlikte bu iyice yaygınlaştı. Hal böyle olunca bel fıtığı kaçınılmaz olmaya başladı. Bir sabah kalktınız ve bel ağrısı çektiniz. Ya da ağır bir şey kaldırırken bir anda belinizden ses duydunuz… Evet bir çok kişinin hikayesi böyle başlıyor. Öncelikle bel fıtığı nedir? bunu öğrenelim.

Bel Fıtığı Nedir?

Bir takım mekanik problemler sebebiyle bel bölgesinde sürekli kasılma oluşmasından dolayı omur kemiği arasında bulunan, bele binen yükü taşıma görevi gören ve omurlara hareket imkanı sağlayan disklerin dejenere (bozulma) olarak dışa doğru taşmasıdır.

bel fıtığı

Bel Fıtığının Nedenleri

• Yükümüzü bacaklarımıza eşit oranda dağıtamamak,
  • Bacak kaslarımızın kuvvetinin yeterli olmaması,
  • Kalça mekanizmasının açısal problemi,
  • Yürürken ayaklarımızın dışa doğru basması bel bölgesinin kasılmasına sebep olur ve bununla birlikte ani yapılan hareketler veya ağır yük kaldırma vb. durumlar, kasılmış olan bel bölgesinde bel fıtığına sebep olur.

Bel Fıtığının Belirtileri

• Kalçalara, bacaklara ve ayaklara yayılan ağrı, karıncalanma veya uyuşukluk
  • Sürekli bel ağrısının olması
  • Çok yürüme ve uzun süre ayakta durma sonrası bel, kalça veya bacak bölgelerinde yoğun ağrı olması
  • Sabah kalktığımızda bel, kalça veya bacak bölgelerinde ağrı olması, hareket ederken zorlanma ve kasılma oluşması
  • Otururken ve kalkarken zorlanılması ve ağrı oluşması

Bel Fıtığından Korunma Yolları

• Omurganın anatomik yapısına uygun sağlıklı pozisyonda uyumak
  • Mesleğine göre nasıl hareket etmesi gerektiğini bilmek ve uygulamak
  • Uzun süre aynı pozisyonda (ayakta veya masa başında vb.) durmaktan kaçınmak
  • Ani ve ters hareketlerden kaçınmak
  • Belimizde ağrı oluşmasına sebep olan şeyleri bilmek ve bunlardan kaçınmak

Bel Fıtığı için Genel Değerlendirme

Evet, bel fıtığını nedir, belirtileri nelerdir ve nasıl korunulur gibi bir çok sorunun cevabını vermeye çalıştık. Genel olarak özetleyecek olursak, omurgamızı bir mimari yapı gibi düşünmeliyiz. Çalışma şekillerimiz, duruşumuz, yaptığımız yada yapacağımız ani hareketler omurgamıza zarar verebilir ve bel fıtığı olabilirsiniz. Bu durumda yapmamız gereken en doğru şey beyin cerrahı doktoruna gidip bel fıtığı olup olmadığınızı öğrenmektir. Eğer sizde Kayseri’de bel fıtığı problemi çekiyorsanız bize ulaşabilirsiniz.